V továrni Ganz Budapešť bol v roku 1912 pre potreby Tatranskej elektrickej vicinálnej dráhy
vyrobený elektrický vozeň TEVD 22, vybavený motormi a elektrickými zariadeniami
dodanými bratislavskou spoločnosťou Siemens – Schuckert. V tomto roku prešla tatranská
železnica významnými zmenami, pri ktorých sa predĺžila trať železnice na Štrbské Pleso.
Pri týchto rekonštrukciách všetky zariadenia dodala firma Siemens. Tatranské osady boli
jednými z prvých miest v našej krajine, kde sa rozsvietilo elektrické pouličné osvetlenie a po
koľajniciach rozbehli ekologické elektrické vozidlá.


1922 – Rastúce prepravné nároky vyžadovali aby trať železnice bola v prevádzke aj v zime. Vtedajšie zimy boli bohaté na sneh, a preto bolo potrebné snehovým pluhom trať vyčistiť. Na túto ťažkú úlohu bola vybraná Kométa. Malá a veľmi stabilná električka naplno prejavila spoľahlivosť svojej konštrukcie, najmä však trakčných motorov a elektrických rozvodov, keď v krutých fujaviciach od zimy rokov 1922/1923 pluhovala trate vo Vysokých Tatrách.


1977 – S postupným nasadzovaním nových vozidiel sa všetky staré museli rozlúčiť s ich pravidelnou prevádzkou. Podobne aj Kométa jazdila do Tatier pomenej. Až kým ju 6. decembra 1977 definitívne nevyradili z prevádzky. Osamelo stála na odstavnej koľaji v popradskom depe a čakala na plamene autogénu. Zdalo sa, že jej príbeh, píšuci sa od roku 1912, je na konci.


1983 – Tento historický skvost však dlho nenechal niektorých ľudí chladnými. Vzťah k histórii dopravy, posolstvo predkov vtedajšej doby a um konštruktérov vyburcoval v pánovi Jaroslavovi Vančovi túžbu vrátiť Kométu späť na koľaje. Spoločne s niekoľkými ďalšími priateľmi začali odpracovávať prvé hodiny brigádnických prác. Nadšenie však nestačilo…


1987 – Ani po piatich rokoch tvrdej práce, odpracovaných tisíckach dobrovoľníckych hodín nebola električka schopná prevádzky. Zasiahol osud. Práve vtedy Československá televízia potrebovala do svojho filmu starú električku. Prišiel pokyn „zhora“ a po oprave v dielňach depa Poprad už v marci 1987 Kométa aj s prívesným vozňom vyšla konečne na trať.


2011 – Odvtedy slúžila poctivo v roli klenotu železničnej histórie, pri nostalgických jazdách vozila malých aj veľkých, tešila návštevníkov Vysokých Tatier. Avšak po sérii niekoľkých porúch, nahlodaných zubom času prišla ďaľšia rana – zásah bleskom. Vtedy skončila opäť na odstavnej koľaji v depe Poprad a mlčky snívala čo bude ďalej.


2012 – Nad Popradom v stredu 1. augusta 2012 preletela Kométa. Nešlo pritom o žiaden astronomický úkaz, ale o viac než 100-ročnú električku, ktorá sa vzniesla do vzduchu pomocou žeriavu. Refektor jej aj tentokrát zasvietil na lepšie časy! Vďaka iniciatíve nášho Veterán klubu železníc v Poprade, viacerým partnerom a hlavne spoločnosti Siemens sa podarila zorganizovať jej preprava na opravu do ŽOS Vrútky, ktorá trvala jeden rok.


2020 – Rok po oprave – 9. augusta 2013 absolvovala Kométa svoju slávnostnú jazdu. Odvtedy až dodnes teší všetkých návštevníkov Vysokých Tatier, milovníkov železnice či fotografov. Upúta najmä svojim vzhľadom, zaujímavým príbehom a pre mnoho ľudí aj šokujúcim vekom, ktorý činí 108 rokov. Kométa je pripravená Vás odviezť za zážitkami a dobrodružstvami pod naše najkrajšie veľhory, ktoré ponúkajú nekonečno spôsobov ako stráviť deň s rodinou či priateľmi. Cestovať popod končiare Vysokých Tatier v historickej električke Kométa z roku 1912 je výnimočný zážitok pre každého návštevníka Tatier. Začnite svoju návštevu Vysokých Tatier už v Poprade a využite na cestovanie medzi tatranskými strediskami historické električky s naším najvýhodnejším celodenným pasom. Počas jazdy Vás neminú nezabudnuteľné výhľady, náš personál v dobových uniformách a samozrejme nové zážitky.